Eknäs

Eknäs
Här på Eknäs i Nykil bor jag med min man, två döttrar, katterna Cusco och Jajja och våra Kindahöns. Huset är byggt 1912 och vi försöker bevara och framhäva den äldre stilen. Vår stora trädgård är blandad med odlade områden och naturtomt. Vår stolthet är två enorma ekar som har en omkrets på nästan 4 meter. Precis som med huset så försöker vi bevara det gamla och unika med vår trädgård.

söndag 30 augusti 2015

Inför byggstart!

Semestern är slut och hösten närmar sig. Sensommaren har varit kanonfin! Allt regn i sommar är glömt och det ska t o m bli ganska så mysigt med höst. Det kan bero på allt som händer nu. Dagis för Elsa, nytt jobb för mig och så den stora utbyggnaden av huset. Vi fick tag på en skylift i somras så fasaden är redo för byggfirman. Det blev ingen sprängning så stenen är kvar till proffsen. Imorgon drar det igång och förhoppningsvis så kommer jag uppdatera bloggen lite oftare framöver!



Den sista biten med asbest försvinner.


Skylift underlättar!


Fasaden är fixad!
När vi ändå hyrt skyliften passade Emil på att ta ned några grenar på björken

Å jag passade på att fota lite från ovan

Tolv meter upp i luften. Tur att vi inte är höjdrädda.

Stenen är framgrävd och halva äppelträdet kapat. Nu är vi redo för byggstart!

I slutet av semestern fick vi sjöutsikt tack vare allt regn.
Dessutom fick vi myggproblem för första gången sen vi flyttade hit.


Älskar dahlior!



Humlornas favorit
Bolltistel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar